torsdag 4 juni 2015

V.21


                             vinkeln

material


gerings-såg

borr 3,5mm

skruvdragare

2 skruvar 3,5x3,0 T10

en planka 300x90x15

sandpapper

Metod


jag markerade hur jag skulle såga träplankan det var 155+130 plus plankans bredd=155+145mm. efter jag har markerat sågade jag plankan med gerings-såg. När jag sågade plankan färdigt började jag hyvla plankan från bredden för att kunna göra den 90mm bredd, det skulle vara enklare om jag gjorde det först innan jag sågade plankan, Så när jag hyvlade de två plankor markerade jag runt de innan vid tjockleken eftersom de var 100mm bredda. Jag markerade två kryss där jag ska borra så att skruvarna kan gå in. Jag markerade 7mm från plankan och sedan borrade jag två hål, en på den vänstra sidan fast 15mm inåt och samma sak med den andra fast på högra sidan. jag målade vinkeln med svart, sedan stjärnor, sedan gräs, träd och sedan gjorde jag en litet teleskop och målade den vit fast den har några svarta ringar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar